Moje kolo je
stejně jako Tomášovo zakoupené asi v roce 92. Už přesně nevím.
V každém případě jsem kupoval v krámu zvaném G.E.M. , který
světe div se, je na místě do dnešních dnů. Totiž v Praze na rohu
ulic Anglická a Legerova. Od té doby jsem tam nic nekoupil,
protože kdykoli jsem se tam stavil, neměli to, ale v dnešní době
je vůbec div, že krám zůstal na jednom místě tolik let.
Druhou zajímavou
zkušenost jsem měl hned při garančce. Ta proběhla kdesi
v Holešovicích u staršího pána v nějaké dílně. Nebylo mu za
těžko mi všechno ukázat, předvést a ještě mě vybavil spoustou
rad jak na údržbu. Vlastně si pamatuju jedinou. Na nic nesahej
a choď do servisu. Záviděl jsem mu tu jeho dílnu, to nářadíčko,
ten stojan a ty jeho šikovné ruce. Ty mi nikdy nenarostou, na
rozdíl od možnosti si výbavičku pořídit. To jsem si a jen
částečně splnil mnohem, mnohem později.
Moje kolo je
značky TREK 820 Antilopa s výbavou Altus C10. Výbava je
kompletní až na náboje, které jsou z řady Exage. Ráfky vyrobené
v Japonsku, obutí originál TREK, sedlo gelové italské, rám CrMo,
odpružená vidlice – co to? To tenkrát nebylo.. Cena asi 11 tis
Kč (což bylo v té době docela dost)

Přikoupil jsem
nosič, sundavací blatníčky, cyklokompjůtr Cateye Mity2 a světlo
dozadu. Záměrně píšu světlo, protože blikačku taky nikdo v té
době neznal o předním světle ani nemluvím.
S kolem jsem
absolvoval doposud cca 20 tis Km. Během let jsem dokoupil ještě
brašny, vyměnil, neforemná a se slabou výdrží oplývající světla,
za moderní blikačky a nepraktické blatníčky nahradil
celoobvodovými blatníky.

Na rozdíl od
Tomáše jsem i díky svým nešikovným rukám na kole dělal jen
základní údržbu – výměnu brzdových špalíků, asi tři defekty, a
docela hutné mazání řetězu. Chodit do servisu mi přišlo trochu
na hlavu. Nic víc, nic míň. Mimo špalků a zadního pláště (pro
přesnost obou duší) a gripů – pěnovek, zůstalo zcela funkční až
do roku 2004. Odborník se diví a laik žasne, ano včetně řetězu a
pastorku. Pravda, asi dva roky zpět (2002) jsem měl takový
nápad, že kolo opravdu potřebuje buď generálku nebo ho nechám na
dojetí a koupím nové. Bohužel jsem se rozhodl, že koupím nové.
Bohužel proto, že se mi ta koupě vůbec nepovedla. Kolo šlo
z baráku a já se poslušně vrátil ke své Antilopce.
U pana Hubky co má
servis kol na Praze 4 už od dob „přestavby“ a je to fachman.
Taky mi nevěřil, že všechny díly jsou původní. Objevil se sice
drobný problém s kompatibilitou pastorku a zadního náboje, ale
pan Hubka je, jak jsem psal, fachman. Po generálce jsou na kole
původní naopak jen kliky, komplet přední kolo, řidítka a vidlice
s rámem. Zbytek je fungláč, takže mám vlastně nové kolo. Dalo by
se říct, že i nejeté. Zatracená smůla zlá mi v roce 2004
nedovolila najezdit víc jak pár set kilometrů. Dneska čeká
Antilopa na balkóně s prázdnou přední gumou a smutně vyhlíží,
kdy ji provětrám. To bych teda taky rád věděl ……
|